programmes
Ενεργώ για τον Πλανήτη 2023-10-01
programmes
«1821, η γιορτή» 2022-09-01
programmes
Ενεργώ Ως Πολίτης 2022-01-01
programmes
Έλα στη θέση μου! 2021-12-01
programmes
ReWoman: Η νέα πρωτοβουλία του Ιδρύματος Λαμπράκη για την ενδυνάμωση γυναικών κάθε ηλικίας 2021-11-01
programmes
Δράσεις Ιστορικής Αντιλογίας 2021-01-01
programmes
WOMENTORS Πρόγραμμα Ενδυνάμωσης Νέων Γυναικών 2020-04-01
programmes
Πρωτοβουλία 1821-2021 2020-03-01
programmes
Νοιάζομαι και Δρω 2018-08-01
programmes
Κοινωνικοπολιτισμική Μάθηση Νέων σε Κοινωνίες με Κινητικότητα (SLYMS) 2018-07-01
programmes
ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΕΣΑ ΚΙ ΕΞΩ: Νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα καλλιέργειας της Φιλαναγνωσίας και γνωριμίας με την τέχνη της Βιβλιοδεσίας 2018-01-01
programmes
Βουτιά στον Κόσμο του Βιβλίου 2017-09-01
programmes
Where HEARTs Meet: Το πρόγραμμα του HopE AcceleRaTor που προάγει την διαπολιτισμική επικοινωνία 2017-05-01
programmes
HopE AcceleRaTor (HEART) - Εκπαίδευση και Ενδυνάμωση Προσφύγων ως Επιταχυντής Ελπίδας 2017-03-01
programmes
Ανακαλύπτοντας την Κοινωνία των Πολιτών 2017-02-01
programmes
Δημιουργική απασχόληση παιδιών-προσφύγων προσχολικής ηλικίας 2016-10-01
programmes
Εκπαιδευτική Ενδυνάμωση Παιδιών Προσφύγων 2016-10-01
programmes
Στρατηγική συνεργασία για την οργάνωση του 1ου TEDx Academy Youth 2014-10-01
programmes
Καλλιέργεια του Εθελοντισμού στο Σχολείο - Πιλοτικό Πρόγραμμα 2013-10-01
programmes
Ολοκληρωμένο σύστημα για τη βελτίωση και αναβάθμιση του στρατηγικού και επιχειρησιακού σχεδιασμού της πολιτικής τουρισμού. Δημιουργία σύγχρονων δομών και εργαλείων για δημόσιες υπηρεσίες που αξιοποιούν οι επισκέπτες. 2013-03-01
programmes
LD-Skills 2011-01-01
programmes
Μάθηση και Φυσικές Επιστήμες 2011-01-01
programmes
VISCED 2011-01-01
programmes
Start-up-Eu- Be a High-tech Entrepreneur 2011-01-01
programmes
LLWINGS 2010-01-01
programmes
Open Science Recourses 2009-01-01
programmes
G8WAY 2009-01-01
programmes
EduTubePlus 2009-01-01
programmes
LLL3D 2007-01-01
programmes
edecCa 2007-01-01
programmes
MOBIBLOG 2007-01-01
programmes
IANUS 2007-01-01
programmes
MUVENation 2007-01-01
programmes
LEARNOVATION 2007-01-01
programmes
Πρόγραμμα HISTORY 2007-01-01
programmes
Μάθηση και Επιχειρείν 2007-01-01
programmes
Ηλεκτρονικός Θησαυρός της Ελληνικής Γλώσσας 2006-07-01
programmes
Μορφωτική Πρωτοβουλία - Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας 2006-01-01
programmes
DROP IN 2006-01-01
programmes
DISCOVER 2006-01-01
programmes
eSTART 2006-01-01
programmes
MOBIKID 2006-01-01
programmes
EAGLE 2006-01-01
programmes
D-SPACE 2005-07-01
programmes
TRACE 2005-01-01
programmes
Η Ελλάδα και ο κόσμος μέσα από τους χάρτες 2005-01-01
programmes
POSILLIPO 2005-01-01
programmes
HELIOS 2005-01-01
programmes
EQUAL - CRESCENT / ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ 2005-01-01
programmes
TRIANGLE 2005-01-01
programmes
TALE 2004-01-01
programmes
VALUE SCOUT 2004-01-01
programmes
Ασύρματη Γενιά 2004-01-01
programmes
LEONIE 2003-01-01
programmes
EPICT 2003-01-01
programmes
DELOS 2002-01-01
programmes
RE2U 2002-01-01
programmes
SEEQUEL 2002-01-01
programmes
TRAINSEE 2002-01-01
programmes
@LIS ISN 2002-01-01
programmes
EQUAL - ΠΡΩΤΕΑΣ - Προσαρμογή κινητικά αναπήρων σε στοχευόμενους εργασιακούς χώρους 2002-01-01
programmes
eLEARN TN 2002-01-01
programmes
eLEARN 2002-01-01
programmes
RELL 2002-01-01
programmes
VALNET 2001-01-01
programmes
POLE 2001-01-01
programmes
SOLE 2001-01-01
programmes
EQUAL - Μονοπάτια Απασχόλησης και Καριέρας 2001-01-01
programmes
L-CHANGE Observatory 2000-01-01
programmes
AGRO-NET 2000-01-01
programmes
ΕΤΒ 2000-01-01
programmes
MODEL 2000-01-01
programmes
VICTOR 2000-01-01
programmes
FAETHON 2000-01-01
programmes
ESTIA 2000-01-01
programmes
Διαμορφούμενες συνθήκες στην Κοινωνία της Πληροφορίας και τις επιπτώσεις τους στην απασχόληση 2000-01-01
programmes
MOBICOM 2000-01-01
programmes
MetaCampus 2000-01-01
programmes
EQUAL - Forum για την Κοινωνική Συνοχή 1999-12-01
programmes
ΣΥΝ 1999-01-01
programmes
MODULATES 1998-01-01
programmes
Πρωτοβουλία Royaumont 1998-01-01
programmes
ΙΣΤΟΣ 1998-01-01
programmes
VES 1998-01-01
programmes
Ο αντίκτυπος της Πληροφορικής στο ρόλο του εκπαιδευομένου 1998-01-01
programmes
Καθορισμός Προδιαγραφών για τη Συγγραφή και Παραγωγή Σχολικών Βιβλίων 1998-01-01
programmes
To Νησί των Φαιάκων 1998-01-01
programmes
DFILM 1998-01-01
programmes
CALIBERNET 1998-01-01
programmes
ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ 1998-01-01
programmes
MESO 1997-01-01
programmes
SYNERGY 1997-01-01
programmes
LEONARDO DA VINCI 1997-01-01
programmes
TRENDS 1996-01-01
programmes
MAGNET 1996-01-01
programmes
MCUBE 1996-01-01
programmes
MEDIA NET 1995-01-01
programmes
ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ 1993-01-01
programmes
ΠΟΛΙΤΕΙΑ 1993-01-01
programmes
Διαβαλκανικό Δίκτυο 1993-01-01
programmes
Επαγγελματική Κατάρτιση 1993-01-01
programmes
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ 1993-01-01
programmes
LAMBDA 1993-01-01
programmes
Ανταλλαγές Επιστημονικού Δυναμικού 1993-01-01
programmes
Εκπαιδευτικά Βίντεο Ιδρύματος Λαμπράκη 1992-08-01
programmes
ΠΕΡΣΕΥΣ 1992-01-01

Υποστηρικτές

Έλα στη θέση μου!

Ο Γιάννης έρχεται στο σχολείο λυπημένος. Ο σκύλος του πέθανε. Ξαφνικά αρχίζει και κλαίει σιωπηλά μέσα στην τάξη. Τα άλλα παιδιά τον ρωτούν γιατί και τους εξηγεί. Στο διάλειμμα ακούει δυο συμμαθήτριές του να συζητούν ότι ο Γιάννης κλαίει σαν κορίτσι. Πώς πιστεύετε ότι νιώθει ο Γιάννης;

Η Δήμητρα περπατά σε έναν σκοτεινό δρόμο και ακολουθείται από έναν άντρα; Πώς πιστεύετε ότι νιώθει; Γιατί;

Ο Γιώργος περπατά σε ένα σκοτεινό δρόμο. Μπροστά του περπατά μια γυναίκα. Ο Γιώργος είναι ψηλός και κάνει μεγαλύτερα βήματα από τη γυναίκα, οπότε σταδιακά την πλησιάζει. Η γυναίκα επιταχύνει και γυρίζει να κοιτάξει πίσω της με φόβο. Ο Γιώργος αισθάνεται άβολα. Αρχίζει να περπατά πιο αργά για να μεγαλώσει η απόσταση μεταξύ τους. Σε καμία περίπτωση δεν θα πείραζε μια γυναίκα. Είναι σαφές ότι η γυναίκα αισθάνεται απειλή. Και ο Γιωργος όμως νιώθει άσχημα…

Μπορείτε να φανταστείτε να γίνονται τέτοιες συζητήσεις μέσα στην σχολική τάξη;

«Έλα στη Θέση μου!» είναι ο τίτλος του εκπαιδευτικού προγράμματος, το οποίο καλεί κορίτσια και αγόρια να μπουν το ένα στη θέση του άλλου, και με μαθητοκεντρικές, ομαδοσυνεργατικές, ανακαλυπτικές και αναστοχαστικές μεθόδους, να ενεργοποιήσουν την ενσυναίσθησή τους, να σκεφτούν κριτικά, να απαντήσουν σε διλήμματα, να μετατοπιστούν όταν χρειάζεται, και εντέλει να δεσμευτούν για την υιοθέτηση στάσεων και συμπεριφορών ενάντια στις ανισότητες φύλου.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Ιδρύματος Λαμπράκη, το οποίο στοχεύει στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τα στερεότυπα και τις ανισότητες φύλου στην Ελλάδα υλοποιείται φέτος για τρίτη χρονιά. Το υλικό έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και αξιοποιείται στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων, ενώ μπορεί να εφαρμοστεί κάλλιστα και στο πλαίσιο του θεσμού των ομίλων. Επιπλέον, εγκρίθηκε κατά τις προηγούμενες αλλά και τη φετινή σχολική χρονιά, ώστε να εφαρμόζεται ως πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων. Η έγκριση για το σχολικό έτος 2023-2024 έχει Αρ. Πρωτ.: Φ.1/38489-ΙΕΠ/127953/Δ7.

Το υλικό του «Έλα στη Θέση μου!» έχει τη μορφή οδηγού προς τον/την εκπαιδευτικό και περιλαμβάνει φύλλα εργασίας για τις/τους μαθήτριες/τες. Η εφαρμογή του εξελίσσεται μέσα σε 14 διδακτικές ώρες. Ανάλογα με το μαθησιακό ενδιαφέρον και τη μαθησιακή ετοιμότητα των μαθητών/τριων και το μέγεθος του τμήματος, μπορεί η εφαρμογή του προγράμματος να διαρκέσει 1-3 διδακτικές ώρες παραπάνω. Στο επίκεντρο της πρότασης αυτής βρίσκεται ο γόνιμος και δημοκρατικός διάλογος μεταξύ μαθητριών και μαθητών. Ο ρόλος του/της εκπαιδευτικού είναι του «διευκολυντή» (facilitator) –  εμψυχωτή/τριας, ο/η οποίος/α θέτει τα εκάστοτε ερωτήματα/θέματα προς συζήτηση χωρίς να τοποθετείται ο/η ίδιος/α.

Οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν το πρόγραμμα κατά το έτος 2023-2024 θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση εδώΌλοι/ες οι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορούν να υλοποιήσουν το πρόγραμμα αυτόνομα, μέσω του Οδηγού για την/τον Εκπαιδευτικό, που παρέχεται δωρεάν από το Ίδρυμα Λαμπράκη. Για τη λήψη του Οδηγού, θα χρειαστεί να αποστείλετε στο Ίδρυμα Λαμπράκη τη βεβαίωση συμμετοχής εκπαιδευτικών και μαθητών του σχολείου σας, την οποία θα λάβετε μέσω email, σε συνέχεια της αίτησής σας. 

Οι εκπαιδευτικοί έχουν επιπλέον τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν δωρεάν τη σχετική επιμόρφωση που προσφέρεται από το Ίδρυμα Λαμπράκη.

Το «Έλα στη Θέση μου!» δημιουργήθηκε από το Ίδρυμα Λαμπράκη στο πλαίσιο του έργου «WOMENTORS: Ενδυνάμωση νέων γυναικών». Το «WOMENTORS» υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Active citizens fund, με φορέα υλοποίησης το Ίδρυμα Λαμπράκη και εταίρο την οργάνωση «Αποστολή Άνθρωπος». Το πρόγραμμα Active citizens fund, ύψους €15 εκ., χρηματοδοτείται από την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν και τη Νορβηγία και είναι μέρος του χρηματοδοτικού μηχανισμού του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) περιόδου 2014 – 2021, γνωστού ως EEA Grants. Το πρόγραμμα στοχεύει στην ενδυνάμωση και την ενίσχυση της βιωσιμότητας της κοινωνίας των πολιτών και στην ανάδειξη του ρόλου της στην προαγωγή των δημοκρατικών διαδικασιών, στην ενίσχυση της συμμετοχής των πολιτών στα κοινά και στην προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Τη διαχείριση της επιχορήγησης του προγράμματος Active citizens fund για την Ελλάδα έχουν αναλάβει από κοινού το Ίδρυμα Μποδοσάκη και το SolidarityNow. Διαβάστε περισσότερα εδώ: www.activecitizensfund.gr

Χρονολόγιο